اینجا ایران پس از پایان نظام سلطنتی!!!
پس از انقلاب انگار همه فراموشی گرفتند!!! هم دین و هم فرهنگ. اشتباه نگیرید به هیچ عنوان درباره نظام جمهوری اسلامی سخنی نمی گویم. روی سخن من با سایت ها دانلود نرم افزار و بازی می باشد. بگذارید یه صورت صریح موضوع را بیان کنم درباره کپی رایت است و اینکه ما پا را فرا تر از دور زدن تحریم گذاشتیم.
این درست است که حق مالکیت معنوی اثر در ایران هنوز متولی اجرایی ندارد و حتی قانون مناسب برای آن تدوین نشده است.
این درست است که ما در تحریم هستیم و تولیدات خارجی بدون متولی و به صورت قفل شکسته در ایران عرضه می شود.
اما چرا سایت های خود را به زبان های خارجی ترجمه می کنیم تا همه از نرم افزار های قفل شکسته استفاده کنند؟
با گستاخی تمام می آییم و نرم افزار های آنان را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار می دهیم. شاید این یک تاکتیک برای جذب بازدیدکننده بیشتر باشد!!خدا می داند آیا این فریب نیست؟

شاید در نگاه اول مرا ساده اندیش بدانید که ترجمه یک سایت ایرانی به زبانی خارجی چه سودی دارد در حالی که در کشور های دیگر حق کپی رایت رعایت می شود و مراجع قضایی کشور ها حتی دادگاه هایی را بری اثبات نقض کپی رایت برگزار می کنند.

نکته اینجاست؟ ویترین ایرانی! آیا باید ایرانیان را ضد قانون و مقررات بدانند و آدم هایی گستاخ که چشم در چشم شما نگاه می کنند و می گویند از برنامه قفل شکسته شما استفاده می کنیم؟
بیایید به آینده نگاه کنیم روز به روز به افول این سایت ها تا وقتی که به این شیوه محتوا های خود را پدید می آورند نزدیک خواهیم شد.

ولی سرانجام مردم این زمان ایران به دنبال دور زدن قانون ها هستند در حالی که قانون مندی مزایای بیشتری دارد. و هرکه از قانون دوری کند دودش در چشم خودش خواهد رفت.

اگر مسلمان هستید حق مالکیت معنوی آثار را حفظ کنید.

By Saeb Khanzadeh

Programmer and Computer Engineer