مقدمه

سلام
از نوشته پیشین بسیار گذشته و نوشته تازه ای در تارنگارم (وبلاگم) ننوشتم. هرچند آگاه شدم که سروری که تارنگارم را راه اندازی کرده ام با حمله سایبری روبرو شده است. پس دوستانی که غیر ایرانی فارسی زبان هستند به گمان بالا پس از برطرف سازی مشکل خواهند توانست نوشته را بخوانند.
ولی همانگونه که از نام نوشته روشن است درباره پینگ می نویسم و اگر از پیگیر کنندگان تارنگار من باشید پیش از این درباره پینگ برای وردپرس نوشته بودم. از آنجا که خودم هر از چند گاهی آپ تایم (یا بالا بودن) سرورم را در خارج وارسی می کنم از این خدمت برای این کار بهره می برم.

در نوشته پیشین درباره پینگ، از این خدمت برای آگاه سازی موتور های جستجو برای بروزشدن تارنما (سایت) خود بهره می بردیم و این کار را به یک افزونه سپرده بودیم ولی اکنون از پینگ برای آپ تایم (Up Time) بودن تارنما بهره می گیریم. و تارنمایی که پیشنهاد می دهم، به شما این دسترسی را خواهد داد که به شماری از سرور های خارج از ایران دستور پینگ بفرستید و آنها برآورد خود را برای شما نشان دهند.

شناساندن تارنما Check Host

چک هاست یک تارنمای خدمات نهاد است که به شما دسترسی به چند خدمت برای سرور ها را فراهم می آورد. با نگاهی به سال حق مالکیت اثر (یا Copyrights) گویا از سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرده است و اکنون در چند بخش خدمات فراهم نموده است که به طور کامل گفته خواهد شد.

لیست خدمات:IP info, Ping, HTTP, TCP port, UDP port, DNS

هم چنین برای هر گزارشی که بدست می آورد یک نشانی اینترنتی ویژه نیز می سازد. مانند:check-host.net/check-report/1409a90

بیان خدمات

IP info توضیحاتی دباره آی پی داده شده یا آی پی تارنمای شما، مانند نام میزبان، محل میزبان، مکان میزبان در نقشه، ویژگی زمانی

Ping  فرستادن چند بسته برای روشن شدن وضعیت سرور شما. ویژگی خوب این خدمت این می باشد که فرستادن پینگ را چهار بار انجام می دهد و شما خواهید فهمید که از آغاز درخواست داده ها تا رسیدن به سرورچند بار با خطا روبرو می شود. و رسیدن به ۴/۴ همان به سرانجام رسیدن است و اگر ۰/۴ باشد یعنی درخواست به هیچ باره نمی تواند فرستاده شود.

rtt نیز دوره تاخیر زمانی می باشد که به سه بخش کمترین، میانه و بیشترین زمان بخش بندی شده است.

HTTP این خدمت به شما دسترسی پذیری و وضعیت سرور را روشن می سازد، و اگر نشانی به آدرس دیگری فرستاده خواهد شد کد انتقال را می نویسد و در دیگر صورت Found 302 را نمایش می دهد.

TCP port, UDP port وضعیت این دو درگاه را نیز در شبکه روشن می سازد و می گوید که باز است یا خیر.

DNS با این خدمت شما می توانید نشانی ای که کاربر با آن به سرور دسترسی دارد را ببینید در سرور های ابری این نشانی ها شاید چند آی پی برای کشورهای گوناگون باشد.

در پایان از خواندن این نوشته سپاسگذارم.

By Saeb Khanzadeh

Programmer and Computer Engineer

 
Deprecated: Directive 'allow_url_include' is deprecated in Unknown on line 0