امروزه پیام رسان ها بخش جدایی ناپذیر زندگی ما شدند از زمانیکه ربات ها این ابزار های ارتباطی را به یک بستر دو سویه تبدیل کردند و پویایی آن چند برابر شد، خدمات بسیاری توسط خود شرکت های ارایه دهنده پیام رسان یا حتی شرکت های دیگر، به کاربران ارایه دادند.

این یک بازی برد-برد است، شرکت ها دیگر به طراح حرفه ای و یا یک سامانه پیچیده نیاز ندارند آنها می توانند با استخدام یک برنامه نویس بک اند همه چیز را به کاربر نهایی ارایه دهند، باقی موارد به سیاست های شرکت و گروه برخواهد گشت.

اما علی رقم گسترش روز افزون پیام رسان ها هنوز ایمیل یا در این نوشتار به زبان پارسی «رایانامه» جایگاه خود را از دست نداده و استوار خود را به عنوان یک سامانه تبادل پیام معتبر معرفی کرده است.

اما هر چیزی هنگام فراگیر شدن مورد حمله و دست اندازی قرار خواهد گرفت این چیزی نیست که بخواهیم ردش کنیم، هرچند برای کاهش انگیزه خلافکاران تلاش می شود ولی گذشته و تجربه نشان داده که به هر حال هیچگاه انگیزه سوءاستفاده از ابزار های فراگیر شده کم نخواهد شد چه رایانامه چه هر چیز دیگر، به همین دلیل کلاهبرداران، هکر ها و ردیاب ها با بکارگیری از رایانامه کد ها و تصاویر خاص تلاش در بهره گیری اطلاعات برای اهداف خویش هستند.

گذشته از آن کمی دسترسی به ایمیل ها نیز دشوار شده است، با تغییر گوشی یا نصب دوباره سیستم عامل (مانند ویندوز ، لینوکس یا مک) شما باید تنظیمات را پیکر بندی کنید و تا بروزرسانی آن در دسترس قرار گیرد یا دوباره وارد صندوق ایمیل شوید.

حال امروز به شما ابزاری را معرفی می کنم که با پیشرفت پیام رسان ها امکان دسترسی به رایانامه ها را آسان تر، در دسترس تر و ایمن تر می کند.

ربات ایمیل در دو پیام رسان ایرانی گپ و بله به شما امکان خواندن رایانامه هایتان را به صورت آسان قرار می دهد.

این ربات با بهره گیری از پروتکل های ایمن، عدم ذخیره سازی داده ها در سرور خود، کد گذاری دادها علاوه بر رمزنگار بودن پیام رسان ها و همچنین عدم دریافت کد های مخرب، تصاویر و فایل های ضمیمه این شرایط را فراهم می کند که آسان، سریع، امن و در دسترس تر به صندوق رایانامه خود دسترسی داشته باشید و نامه های خود را بخوانید.

شاید برای شما جای پرسش باشد که چرا در دسترس تر؟ پاسخ اینجاست که تاریخچه گفتگو های شما به صورت کد گذاری شده توسط پیام رسان ها ذخیره می شود به همین دلیل هر بار که شما به پیام رسان خود در هر جایی وارد شوید می توانید آنها را دوباره درخواست دهید. یادآوری می‌کنم که این اطلاعات در سرور ربات به هیچ عنوان ذخیره نمی شود.

نکته بعدی امن بودن آن است. چرا؟ همانطور که گفته شد نامه ها به صورت نوشته های ساده دریافت می شود پس هیچ کد ردیابی یا فایل های ویروسی و مخربی وجود نخواهد داشت و نکته دیگر اینکه شما از راه بازبینی جلسات فعال پیام رسان خود می توانید همیشه به دسترسی های پیام رسان و رایانامه های خود نگاه بیاندازید و مدیریت کنید.

همچنین در بخش امنیت به شما آموزش داده می شود که چطور رمز اختصاصی ربات برای یاهو و جی میل دریافت کنید یا چطور رمز قوی برای ایمیل های دیگر بسازید.

بخشی از خدمات پایه این ربات رایگان بوده و نیاز به پرداخت نیست.

صفحه رسمی این ربات را می توانید اینجا مشاهده کنید و به آن دسترسی پیدا کنید. این ربات دارای پشتیبانی برخط نیز می باشد.

By Saeb Khanzadeh

Programmer and Computer Engineer