شرکت ادوب یکی از شرکت های بزرگ نرم افزاری دنیا ،چند سال پیش با خرید ماکرومدیا کمی در دنیای وب جای خود را باز کرد ولی اکنون با خرید نیتوبی از فون گپ سهم خود را در فناوری وب بیشتر کرد.

 ادوب ،نرم افزار نیتوبی را از فون  خرید!

 

PhoneGap پلت فرم منبع باز برای ساخت کراس-پلت فرم  برای برنامه های کاربردی تلفن همراه با HTML5 و جاوا اسکریپت می باشد. با کمک پلت فرم منبع باز Nitobi، توسعه دهندگان با انتخاب دو ارائه ازکراس-پلت فرم برای  توسعه برنامه های بومی همراه ، با استفاده از HTML5 و جاوا اسکریپت با PhoneGap و ارائه دوم با استفاده از فلش با Adobe AIRاست ،به گفته ادوب.
ادوبی اضافه کرد که بسیاری از برنامه های کاربردی با استفاده از PhoneGap که در فروشگاه نرم افزار های تلفن همراه متمرکز شده است که دستگاه های مبتنی بر آندروید، IOS، شاه توت (بلک بری) و سیستم عامل های دیگر در دسترس هستند ساخته شده است.
معاون رئیس ادوبی بستر های نرم افزاری، ومدیر Denny Winokur گفت به طور کلی PhoneGap ثابت کرده است که ارائه تعریف صنعت نرم افزار برای توسعه دهندگان HTML5  است.
PhoneGap یک راه حل فوق العاده برای توسعه طیف گسترده ای از برنامه های تلفن همراه با استفاده از آخرین استانداردهای وب داده، و در حال حاضر با Dreamweaver ® CS5.5 یکپارچه شده است. این مکمل به خانواده های گسترده ای ادوبی از راه حل های توسعه ، از جمله نرم افزار Adobe AIR،  اجازه خواهد داد ما را به ادامه ارائه تولید محتوا و توسعه دادن با بهترین راه حل برای ایجاد برنامه های ابتکاری در سراسر سیستم عامل ها و دستگاه های برش پیشرفته ، که این به گفته ونکوور است.
مدیر ارشد اجرائی نیتوبی ،   Andre Charland گفت که ادوب همواره یکی از حامیان بزرگ از جامعه منبع باز و در خط مقدم قادر است برنامه های کاربردی مبتنی بر وب در سراسر دنیا به نمایش بگذارد.
Charland افزود : “ما همان فلسفه در مورد تلفن همراه و برنامه های کاربردی وب را که قادر می سازد همکاری  فوق العاده همراه و ابزار های وب تبدیل کند خانواده ادوب با آن ابزارهای پیشرو  و فن آوری صنعت باز می تواند تا فرصت های شگفت انگیز جدیدی را برای PhoneGap و مشتریان ما به استراک بگذارد”.

By Saeb Khanzadeh

Programmer and Computer Engineer